Addicted with DIY stuff (^_^)

Assalamualaikum..dan salam sejahtera pada semua..


Happy sunday to all dan harap semua sihat lagi selamat. Perasaan pada hari ini.. ada sedikit rasa malu terhadap masyarakat melayu yang mengikuti perhimpunan bersih semalam.. bukan apa.. rasa malu kerana melayu diperlakukan begitu..majoriti melayu kan.. ada yang bersongkok haji lagi.. masa zaman kanak-kanak dulu tidak ada pun situasi seperti ini..sedihnya tengok.. tapi hari ini tidak mahu lah bercerita tentang perkara ini.. rasa sedih sahaja. Hari ini nak cerita sikit tentang ketagihan membuat 'DIY' ;)))

Before this zira ada kongsi paper flower yang zira buat..latest thing i made is fabric flower..fabric flower tu leh wat jadi cam brooch.. leh letak kat scarf.. dan juga apa sahaja aksesori yang sesuai.. y'll boleh la kritik sebab x seberapa sangat pun..jom review ;))

Fabric: Chiffon

Fabric: Cotton

Fabric: Ribbon

Selain dari fabric flower tu, zira ade buat lagi satu benda.. haa.. it's pinwheel. Sudah lama berniat nak buat tapi tak sempat-sempat.. so kelmarin curi masa jugalah untuk buat jugak..lagi pun baru-baru ni ada kongsi idea pre-wedding photos untuk guna this stuff kan..ni dia rupa yang zira DIY ;p


hehe..comel tak..... (^_^)... kikiki~ Dah pandai wat pinwheel ni..harap-harap leh la jugak guna pinwheel untuk pre-wedding post nanti... bestnya leh jadi kanak-kanak semula...hihihi :D

Selain dr pinwheel yang diharapkan sangat untuk dijadikan prop pre-wedding, zira juga sedang berusaha membuat hiasan centerpiece untuk meja tetamu pada majlis perkahwinan nanti.. quite suprise for this cuma bagi info sikit je.. 'Recycle Bottle' (^_^) botol yang lebih kurang camni...


Actually ada juga kot pengantin len yang buat konsep macam ni tapi tak tahu ramai ke tak.. idea ni pulak takde lah 100% dari zira.. cuma pernah berangan..than google.. than find some picture yang lebih kurang sama dengan apa yang di imagine kan..so.. sangatlah hepi kan.. wat masa sekarang.. untuk centerpiece ni memang tak buat lagi sebab tak cukup bahan serta hiasan yang diperlukan.. After siap nanti zira review jugak! (^_^)

Ohh..Ada lagi.. lepas siap buat bunga telur tissue nanti.. zira nak buat paper bag. Paper bag ni zira wat limited je..bukan apa.. sebab zira cuma saja-saja nak DIY some stuff untuk guess yang beruntung lagi bertuah la kan.. buat 50 pcs bags only. Target untuk kawan-kawan blogger and kawan yang terapat. Mana-mana blogger yang ada hati nak datang wedding zira akan dapat DIY2 stuff zira.. ;) jom review beg..tapi ini separa siap sahaja (^_^)


Haa..banyak juga DIY zira yang baru ea.. adoi..banyak pulak makin lama..hihi.. Esok apa lagi la kan.. sangat hepi dapat share dengan y'll semua.. (^_^)
Y'll suka yang mana??

Salam Sayang;
Qaseh AzRin

p/s:
a)Today Birthday insan yang dicintai, En.Tunang.. Happy Birthday sayang.
b)Today genap 5 tahun dengan En. Tunang.. Thank for giving your love and accept my love (^_^)
c)Today genap setahun arwah nenek meninggal.. Al-Fatihah~

Comments

  1. kak dira. lawa DIY akak tu..sy pun ketagih buat bunga DIY ni

    al-fatihah utk arwah nenek akak.

    ReplyDelete
  2. Hai bella.. Thank you so much (^_^)

    ReplyDelete
  3. dear..nora suka semua. boleh x? eheeh :)

    ReplyDelete
  4. zira ni mmg kreatif la..jeles2..hehe..

    ReplyDelete
  5. sukee semua..=)

    ReplyDelete
  6. nora: paper beg tu x siap sepenuhnya.. ;) kalau tunjuk yg full lg nora sangat suka... haha.. zira pasti yakin lagi confident aa nora sukew... kikiki
    suke sume ea... klu camtu zira suke aa nora.. hahaha.. maceh2 (^_^)

    nida: ala..x mo la jeles... hihi.. maceh nida..

    Ain: akak suke ain!! maceh.. (^_^)

    ReplyDelete
  7. apasal la tangan zira ni tersangatlah kreatif untuk diy semua tue??jeles..!!
    klau zira diy keseluruhan majlis nanti mesti ag lawa n perfect!

    ReplyDelete
  8. Hai dieyha.. tenkiu.. zira wat DIY sikit.. nanti nk dekat zira bg kad jmputan.. dieyha dtg ea (^_^)

    ReplyDelete
  9. like it....kamu mmg hebat la....suke sgt....

    ReplyDelete
  10. ziraaa! nak dtg wedding. pliss jemput! hehe.

    btw, hari tue syida g butik kaseh. syida org banting. mehran ade sebut nama zira die ckp zira pandai design baju. tup2 terjumpe blog zira. jom kite jumpe2 nant kat butik kaseh hehe. bole tgk guest book zira. nak tempah kalo under bajet hehe.

    btw, salam perkenalan =)

    ReplyDelete
  11. tenkiu nurain ;)

    Hai syida.. boleh... nk jmpa nnt call zira ye.. ;)
    salam kenal juga syg (^_^)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts